OFERTA

kompleksową rehabilitację:

• po udarach mózgu
  • po urazach czaszkowo-mózgowych
  • w uszkodzeniach rdzenia kręgowego
  • u osób z SM, SLA, chorobą Parkinsona
  • u osób z dystrofią nerwowo-mięśniową
  • w uszkodzeniach nerwów obwodowych

rehabilitacja neurologiczna

Tkanka nerwowa posiada nadal nieodkryty jeszcze potencjał do regeneracji.

Uszkodzenie układu nerwowego poprzez udar mózgu, uraz mózgu, uraz rdzenia kręgowego czy też w wyniku schorzeń neurologicznych takich jak np. stwardnienie rozsiane, choroba Parkinsona przez wiele lat kojarzone było z trwałą niepełnosprawnością i niemożnością powrotu do normalnego życia.

Dziś wiemy, że tak być nie musi.

Istnieje możliwość pracy nad odzyskiwaniem utraconych funkcji, przywracaniem sprawności ruchowej, powrotem do aktywności i uczestnictwa w życiu rodzinnym, społecznym i w miarę możliwości zawodowym.

Wszystko to za sprawą plastyczności układu nerwowego, jego zdolnościom do regeneracji. Odpowiednio stymulowany jest w stanie przeorganizować się po przebytym urazie, w wyniku czego dochodzi do powstania nowych połączeń nerwowych, a zdrowe neurony mogą przejmować funkcję zniszczonych.

Jeśli jesteś osobą po udarze, chorujesz na stwardnienie rozsiane lub kogoś z Twoich bliskich dotknęła choroba neurologiczna, nie zwlekaj, zgłoś się na rehabilitację, liczy się czas.

Aby terapia przyniosła jak najwięcej korzyści musi być wdrożona jak najwcześniej po urazie lub rozpoznaniu pierwszych objawów choroby.

Pierwszorzędnym celem rehabilitacji neurologicznej jest przywrócenie utraconych funkcji. To praca nad czynnościami dnia codziennego jak ubieranie się ,wchodzenie do wanny , zmiana pozycji i obroty w łóżku, siedzenie czy też nauka chodu.

Jeśli powrót funkcji nie jest w pełni możliwy, uczymy pacjenta jak radzić sobie z napotykającymi go ograniczeniami. Ważnym jest, aby proces ten przebiegał we współpracy z fizjoterapeutą. W przeciwnym razie może dojść do wykształcenia się szkodliwych dla sprawności pacjenta wzorców kompensacyjnych.

W przypadku postępujących chorób neurologicznych, jak np. stwardnienie zanikowe boczne, stwardnienie rozsiane, gdy nie jest możliwe przywracanie funkcji, podtrzymujemy te, które są. Minimalizujemy konsekwencje postępującej choroby, a członkom rodziny pomagamy zrozumieć specyfikę schorzenia oraz włączyć się w przebieg procesu rehabilitacji.

TELEFON

kom. 608 077 614