OFERTA

PORADNICTWO DIETETYCZNE

DIETETYKA - jest dziedziną nauki zajmującą się badaniem zależności pomiędzy żywieniem a zdrowiem człowieka na poziomie całego organizmu, narządów i komórek a nawet na poziomie molekularnym.

Mylne jest natomiast powszechne myślenie, iż dietetyka zajmuje się tylko odchudzaniem osób z nadwagą lub otyłością.

Z porad dietetyka, oprócz osób pragnących zrzucić zbędne kilogramy, korzystają między innymi ludzie chorujący na cukrzycę, nadciśnienie, hiperlipidemie, miażdżycę, celiakię oraz wiele innych schorzeń, których podstawą leczenia, obok farmakoterapii, jest dietoterapia. Prawidłowe żywienie jest w stanie również zmniejszać ryzyko wystąpienia wielu chorób, dzięki czemu już na etapie prewencji możemy wspierać nasze zdrowie.

dietetyk Andrychów

Oferta skierowana jest do:

• osób zdrowych o prawidłowej masie ciała chcących poprawić swoje nawyki żywieniowe;
  • osób z nadwagą bądź otyłością;
  • osób z niedowagą;
  • kobiet planujących ciążę, będących w ciąży i matek karmiących;
  • osób cierpiących z powodu różnego rodzaju chorób (np. cukrzyca, podwyższony poziom cholesterolu,
    miażdżyca, celiakia, choroby nowotworowe, choroby wątroby, choroby trzustki, nadciśnienie itp.)
  • dzieci i młodzieży w każdym wieku – wizyta może przebiegać w obecności rodziców
  • rodziców chcących poprawić dietę swoich pociech w najważniejszym dla ich wzrostu i prawidłowego rozwoju okresie życia.
  • osób rekreacyjnie uprawiających aktywność fizyczną
  • osób w wieku podeszłym

Pierwsza wizyta u Dietetyka może być stresującym przeżyciem. Pacjent często nie wie czego się spodziewać…

Otóż pierwszym istotnym elementem pierwszej wizyty jest wywiad żywieniowy. Pacjent udziela odpowiedzi na wiele pytań związanych z dotychczasowym sposobem odżywiania. Pytania w kwestionariuszu dotyczą także zagadnień związanych z chorobami, przyjmowanymi lekami, suplementami, oczekiwaniami pacjenta. W wyniku tego uzyskuję obraz tego jak pacjent się odżywia, jakie ma nawyki i preferencje żywieniowe oraz wiele innych, niezbędnych informacji, które pozwolą ułożyć indywidualny dostosowany do upodobań jadłospis.

Podczas wizyty wykonuję również pomiar masy i analizę składu ciała analizatorem renomowanej japońskiej firmy Tanita. Dzięki temu otrzymuję informacje o aktualnej masie ciała, procentowej ilości tkanki tłuszczowej w organizmie, poziomie tłuszczu wisceralnego, procentowej całkowitej ilości wody, wieku metabolicznym pacjenta, masie mięśniowej.

Na pierwszą wizytę najlepiej przyjść co najmniej 3-4h od ostatniego posiłku (dotyczy to również napojów) a także należy zabrać ze sobą co najmniej podstawowe badania biochemiczne (wykonane najdalej 2 m-ce przed wizytą): morfologię krwi, stężenie glukozy na czczo, profil lipidowy oraz wszystkie inne, które były wykonywane.

TELEFON

kom. 608 077 614